Saturday, February 26, 2011

Japanese Lesson 63: Calbee Commercial -- カルビのCMを英語に訳しましょう



ポテトチップスになる美味しいじゃがいも硬いのかなぁ
ぽてとちっぷす に なる おいしい じゃがいも かたい の かな

ポテトチップス
ぽてと ちっぷす
potato chips

になる
に なる
to become

美味しい
おいしい
delicious

じゃがいも
potato

硬い
かたい
hard

のかな
の かな
I wonder

ポテトチップスになる美味しいじゃがいも硬いのかなぁ
ぽてとちっぷす に なる おいしい じゃがいも かたい の かな
I wonder if this delicious potato that will become potato chips is hard.

No comments:

Post a Comment

Feel free to ask questions here. I will usually answer within one day.