Tuesday, March 15, 2011

Japanese Lesson 85: want (past tense) -- 英語のレッスン: ~したいの過去形

Vocabulary:
語彙:


いえ
house

掃除する
そうじ する
to clean


かれ
he; him

彼女
かのじょ
she; her


うま
horse

買う
かう
to buy

--------------------------

In lesson 84 we learned how to say "I want to". Now we will learn how to say "She/He wants to", and we will learn how to say it in the past tense as well.

Examples:
例文:

I want to clean my house.
私は家を掃除したい。
わたし は いえ を そうじ したい

I wanted to clean my house.
私は家を掃除したかった。
わたし は いえ を そうじ したかった。

He wants to clean his house.
彼は家を掃除したい。
かれ は いえ を そうじ したい。

He wanted to clean his house.
彼は家を掃除したかった。
かれ は いえ を そうじ したかった。

I want to buy a horse
私は馬を買いたい。
わたし は うま を かいたい。

I wanted to buy a horse.
私は馬を買いたかった。
わたし は うま を かいたかった。

She wants to buy a horse.
彼女は馬を買いたい。
かのじょ は うま を かいたい。

She wanted to buy a horse.
彼女は馬を買いたかった。
かのじょ は うま を かいたかった。

No comments:

Post a Comment

Feel free to ask questions here. I will usually answer within one day.