Wednesday, March 9, 2011

Japanese Lesson 79: How to make commands II -- 英語のレッスン79:命令形の作り方II

Vocabulary:
語彙:

食べる
たべる


かれ
he

もの
thing

話す
はなす
talk

着替える
きがえる
to change clothes

見る
みる
to look; see

触る
さわる
to touch

座る
すわる
to sit

----------------------------------------

In lesson 78 we learned how to make positive commands. In this lesson we will learn how to make negative commands. Making negative commands is a little trickier than making positive commands.

To make a negative command you have to use the negative form of the verb and then add "de" 「で」.

Let's look at some examples:
例文:

そのバナナは私のバナナだよ。食べないで。
その ばなな は わたし の ばなな だ よ。たべない で。
That's my banana. Don't eat it.

彼は私のもの。彼と話さないで。
かれ は わたし の もの。かれ と はなさない で。
He belongs to me. Don't talk to him.

今着替えているよ。見ないで。
いま きがえている よ。みない で。
I'm changing. Don't look.

私のものを触らないで。
わたし の もの を さわらない で。
Don't touch my things.

そこで座らないで。
そこ で すわらない で。
Don't sit there.

No comments:

Post a Comment

Feel free to ask questions here. I will usually answer within one day.